چشمه ی نور

چشمه ی نور قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام

چشمه ی نور

چشمه ی نور قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام

قرآن و تربیت کودک


تربیت کودک از منظر قرآن


رئیس مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان ضمن بیان حقوق والدین و فرزندان نسبت به یکدیگر، جامعه را در تربیت صحیح کودک مؤثر دانست.


به گزارش مرکز خبر حوزه، حجة‌‌الاسلام والمسلمین راستگو در نشست «تربیت کودک از منظر قرآن» از سلسله نشست‌های علمی بخش حوزوی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن شهید مفتح نمایشگاه برگزار شد، گفت: بررسی آیات الهی نشان می‌دهد که خداوند در مصحف شریف توجه فراوانی به تربیت کودک در دوران پیش از تولد، شیرخواری و دیگر مراحل رشد دارد.

وی با بیان این مطلب که در آیات قرآن مادر موظف به شیردهی به کودک تا اتمام دوسالگی است، اظهارکرد: با بررسی‌های انجام شده توسط محققان شیر مادر علاوه بر تغذیه جسمانی بر خصوصیات روانی و عاطفی کودک نیز تأثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به سفارش‌های دوجانبه قرآن پیرامون روابط والدین و فرزندان، تصریح کرد: نیکی به پدر و مادر در همه حال و پرهیز از کوچک‌ترین نافرمانی مگر در اجرای فرامین الهی، تواضع در برابر آن‌ها، نیکو سخن‌گفتن، و رعایت حق آن‌ها که بالاترین حق‌هاست، از تأکیدات قرآن به فرزندان در ارتباط با والدین است.

این مربی تربیتی در ادامه گفت: انتخاب نام نیکو، آموزش قرآن، تربیت و تأدیب اجتماعی و تدارک مقدمات ازدواج، از مهم‌ترین حقوق فرزند بر پدر و مادر است که در نص صریح قرآن نیز بیان شده است.

وی با تأکید بر لزوم رعایت سلامت جسم و روان در خانواده خاطرنشان کرد: قرآن در خطاب‌های متعدد، تربیت فرزند را تنها در حیطه وظایف خانواده نمی‌داند، بلکه جامعه را - به‌ویژه در سوره‌های «لقمان» و «حجرات» - در امر تربیت فرزندان دارای نقش مؤثری می‌داند.
نظرات 1 + ارسال نظر
دارالقرآن صاحب الزمان(عج) آموزش و پ یکشنبه 19 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:00 ق.ظ

با سلام
وبلاگ قشنگی دارید
ویلاگ شما طرح قرآن می خواهم
از شما تشگر می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد