چشمه ی نور

چشمه ی نور قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام

چشمه ی نور

چشمه ی نور قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام

تمسک به قرآن راه نجات از فتنه است


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام حمید محمدی پیش‌از‌ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان قرآنی که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به ماموریتی که ایران در جهان دارد، باید تلاش کند تا معنویت را در سراسر دنیا اداره کند و تجلی انسان در این است که همه را خدایی کرده و معنویت را توسعه دهد.

وی افزود: برای اداره این توسعه دو رسالت مهم وجود دارد که زیرساخت‌های آن برخاسته از دو منبع نور قرآن و اهل بیت(ع) است که در اصطلاح به آن ثقل اکبر و ثقل اصغر گفته می‌شود.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: توسعه قرآن و توجه به اهل بیت(ع) چیزی است که ما بتوانیم در اداره معنوی آن از این دو منبع بهره بگیریم.
محمدی با تشریح مثلث سه‌ضلعی قرآن خاطرنشان کرد: وقتی گفته می‌شود توسعه هدف مثلث سه‌ضلعی است که شامل شناخت قرآن، ایمان به قرآن و در نهایت که میوه و مکمل مثلث است، رفتار قرآنی به حساب می‌آید که در صورت تحقق نیافتن این ضلع، تهدید جدی برای جامعه است.
وی در ادامه به اهمیت رفتار قرآنی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر در رفتار قرآنی ضعیف عمل شود، مانند این است افرادی به صورت ناقص مورد تربیت قرار بگیرند و در موسسات ما کسانی هستند که هیچگونه از رفتار اولیه قرآنی در آنها مشاهده نمی‌شود که جای تاسف دارد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار ارائه راهکار قرآنی به اساتید شد و تصریح کرد: باید به اساتید و مدیران راهکار‌های تحقق رفتار قرآنی در زندگی ارائه شود و چگونگی حضور قرآن در جای جای زندگی مورد بررسی قرار بگیرد.
محمدی اضافه کرد: به طور مثال ما برای آموزش قرآن دارای 40 روش هستیم و برای تمام مراحل آن روش‌های متعددی وجود دارد، اما راجع به کیفیت حضور قرآن در صحنه‌های مختلف گفتگوی جدی صورت نگرفته است.
رئیس مرکز هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور با بیان اینکه باید قرآن در زندگی‌ها حضو واقعی داشته باشد، تصریح کرد: ما باید از قرآن در زندگی خود استفاده کنیم و روش‌های آن را به‌کار بگیریم و تمام فعالیت‌هایمان را با فرهنگ قرآن تطبیق دهیم.
وی تمسک به قرآن را راه نجات از فتنه بر شمرد و اذعان داشت: اگر بخواهیم در دوران فتنه‌ها که در دوران آخر‌الزمان افزایش می‌یابند، مصون بمانیم، تمسک به قرآن راهی موثر به حساب می‌آید.
حجت‌الاسلام محمدی مصون‌سازی جوانان را در پناه قرآن شدنی دانست و اضافه کرد: بهترین راه پیشگری از هر آسیب اجتماعی در مسیر قرآن بودن است و مصون‌سازی نسل جوان تنها در سایه قرآن اتفاق می‌افتد.
وی ادامه داد: مسئولین آموزش و پرورش از دانش‌آموزان فعال قرآنی حمایت کنند تا گامی موثر در این زمینه برداشته شده و روش‌های صحیح حفظ و مفاهیم تبیین شود.


نظرات 1 + ارسال نظر
کربلایی جمعه 22 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:56 ب.ظ http://karbalaey110.blogfa.com/

سلام[گل]


اَللّهُمَّ[گل]

کُنْ لِوَلِیِّکَ[گل]

الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ[گل]

صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ[گل]

فی هذِهِ السّاعَه وَفی کُلِّ ساعة[گل]

وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً[گل]

وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ[گل]

طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها[گل]

طَویلا[گل]

موفق وکربلایی باشید[گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد